Troska o nasze zdrowie, ekologię, chęć rzucenia kilku kilogramów – te i wiele innych czynników sprawiają, że coraz częściej zastanawiamy się czy nie wysiać z samochodu czy autobusu miejskiego i nie przesiąść się na rower. Tym bardziej, że nasz rynek motoryzacyjny jest w tej chwili niezwykle pod tym względem dla nas łaskawy. Popularne rowery miejskie występują w przeróżnej ilości wariantów, kolorów, wyposażenia itp. itd.
Niemal każdy z nas bez problemu znajdzie coś dla siebie. Cóż kiedy nawet najlepszy, najwygodniejszy i leciutki rower wymaga od nas pewnej samodyscypliny i wysiłku fizycznego. Jeśli zaś do pracy mamy kilka kilometrów, z czego część trasy pod dosyć stromą górę, to przez pierwszych kilka dni będziemy docierać do pracy zlani potem i szybko możemy się zniechęcić. Sytuację utrudnia fakt, jeśli pracujemy na jakimś reprezentacyjnym stanowisku w i w pracy musimy pokazać się jak spod igły. Tymczasem rozwiany włos i zaczerwieniona twarz z pewnością nie dodaje nam uroku. Rozwiązaniem mogą się okazać rowery elektryczne. Tego typu rowery są wyposażone w akumulator, silnik elektryczny, czujnik oraz wygodny panel do obsługi całego tego systemu. Dzięki temu jeśli musimy istocie pokonać jakiś dłuższy odcinek pod górkę, to możemy po prostu z skorzystać z dobrodziejstwa jakie daje nam silnik elektryczny. Znacznie wspomaga on nasze wysiłki. Jest to bardzo istotna informacja. Rower elektryczny wspomaga wysiłki, a nie pokonuje trasy za nas. Silnik włącza się bowiem tylko w mocnie, kiedy pedałujemy. Prędkość jaką osiągamy podczas jazdy na rowerze elektrycznym, nie jest jakaś zawrotna. Maksymalnie możemy bowiem poruszać się z prędkością 25km na godzinę. Szybsze pojazdy i poruszające się bez naszego udziału powinny być rejestrowane jako skutery. Jest jeszcze jeden aspekt, o którym należy pamiętać.
Same rowery miejskie nie są zazwyczaj zbyt ciężkie. Ich waga waha się bowiem w granicach 10-15lg. Jeśli jednak dodamy do tego silnik elektryczny i akumulator, to obciążenie zrośnie o kolejne 5-7kg. Z tego powodu idealna jest sytuacja, kiedy możemy trzymać rower w bezpiecznym stojaku lub w garażu.