Organizacja niezapomnianego wesela


slubOrganizacja wesela to jedno z najbardziej wymagających i stresujących zadań w całym życiu. Niemal nie ma osób, które potrafiłyby podejść do stawianych zewsząd wymagań z dystansem. Przejmujemy się nie tylko terminami i ogromnymi kosztami, ale także swoją rodziną, która stara się nas przekonać do swoich wizji i nawet nie stara się ukryć, że liczy na zrealizowanie ceremonii i imprezy po jej myśli.
Jak sprawić, żeby ślub i wesele nie jawiły się jako traumatyczne przeżycie? Wystarczy zatrudnić ekipę organizacyjną, która ograniczy naszą pracę do przedstawienia wizji i podjęcia wyborów. Specjaliści zajmą się każdym aspektem – od koloru serwetek, po zrealizowanie zamówienia na ozdoby z kwiatów.
Na co warto zwrócić uwagę, decydując się na organizację wesela? Przede wszystkim na doświadczenie agencji wedding plannerskiej. Im większa ilość obsłużonych par, tym większe prawdopodobieństwo, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i bez niespodzianek. Najważniejsze będzie jednak pierwsze, niezobowiązujące spotkanie, na którym omawia się wizje, plany, strategie i koncepcje. Taka rozmowa do niczego nie zobowiązuje – ma na celu sprawdzenie, czy organizatorzy będą w stanie spełnić nasze oczekiwania i czy nawiąże się między zleceniodawcami i wykonawcami zlecenia odpowiednia więź i wzajemne zrozumienie. Nie ma nic gorszego niż słaba komunikacja – przy tego typu zadaniach to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sukces.
Jeśli już zdecydujemy się na którąś z agencji planujących śluby, warto skupić się na umowie i dostosowaniu jej do swoich wizji. Warto zabezpieczyć się zapisem o ewentualnym odszkodowaniu za niezrealizowanie poleceń. Ślub i wesele mamy tylko raz w życiu – jeśli coś miałoby się nie udać, to warto zadbać o rekompensatę, żeby do końca życia nie żałować swojego wyboru.
Jak to wygląda w praktyce? Przede wszystkim na starcie trzeba przygotować koncepcję – robi się to wspólnymi siłami dostosowując się do wskazówek agencji, której doświadczenie jest głównym wyznacznikiem udanej realizacji zadania. Mowa o temacie przewodnim, modnych rozwiązaniach i ciekawych pomysłach. Następnie wybiera się lokalizację, która pasuje do wizji wesela, pomieści planowaną liczbę gości i oferuje dobre jedzenie. Później opracowuje się budżet, co nie należy do najprzyjemniejszych części planowania, ale jest bardzo istotne – lepiej trzymać rękę na pulsie. Większość firm na bieżąco aktualizuje i podsyła tabelę, która zawiera podział na usługi, termin zapłaty za nie oraz rozliczenia. Po tym czas zająć się muzyką – do wyboru zespół lub DJ. Gdy wszystkie prace nad ślubem dobiegną końca, przygotowuje się scenariusz uroczystości, który zawiera nie tylko wskazówki dla podwykonawców, ale i pary młodej.
Jaki jest plus korzystania z agencji organizującej wesela? Przede wszystkim stały dostęp do informacji o postępach prac, korzystanie z doświadczenia oraz ogromna oszczędność czasu i nerwów. Takie przedsiębiorstwa można wykorzystać także planując imprezy okolicznościowe – sprawdzą się w tym równie dobrze.