Reklama i moda – haft na odzieży


haft na odzieżyW dawnych czasach żeby założyć haftowaną bluzkę, czy sweterek musieliśmy prosić swoje babcie i prababcie o wyhaftowanie wzoru na danej rzeczy. Technika przez wiele lat posunęła się tak bardzo do przodu, że wprowadzono haft komputerowy.

Oczywiście nie jest to tak samo pięknie i dokładne zrobione jak ręczne wykonanie przez bliska nam osobę, ale jest sposobem oszczędzenia czasu. Co raz częściej możemy zauważyć, że na wystawach sklepowych pojawiają się takie haftowane rzeczy, to jest dowód na to, że moda lubi się powtarzać.
Haft na odzieży jest szczególnie znany w strojach ludowych. Wiele ludzi kojarzy haft z Kaszubami, ponieważ to właśnie tam jest główne źródło haftowanych wzorów, które przewijają się od kilkudziesięciu lat przez Polskę. Nie jedna z Pań kiedyś marzyła o tym żeby nauczyć się haftować, niestety nie wszystkie miały talent do dokładności i misterności wykonywanej czynności, a także brak cierpliwości sprawiał, że szybko się one nudziły.
Do wyhaftowania jakiegoś wzoru potrzebne było od kilku godzin do kilkunastu dni, teraz maszyna zrobi to w ciągu kilku minut. Jedną z co raz częściej zauważanych rzeczy jest także odzież reklamowa. Szczególnie znana przy eventach albo jako nagroda konkursowa.

Bardzo często też firmy sponsorujące jakąś imprezę rozdają odzież reklamową swojej firmy uczestnikom wydarzenia. Jest to skuteczny sposób reklamy, bo jak wiadomo odzież nosi się na co dzień, jeżeli chociaż jedna osoba założy daną rzecz widzi ją już kilka kolejnych. Jednak taka odzież nie może też być byle jak wykonana i zaprojektowana. Musi przyciągać wzrok oraz ładnie się prezentować, że skupić na sobie wzrok innych osób.