Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/jpxxmypn/domains/perfectnails.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the limit-login-attempts-reloaded domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/jpxxmypn/domains/perfectnails.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Silnik powietrzny o obiegu zamkniętym - perfectnails.pl

Silnik powietrzny o obiegu zamkniętym

 

Wynaleziony i opatentowany w 1816 r., silnik Stirlinga był następstwem wcześniejszych prób stworzenia silnika powietrznego. Prawdopodobnie, po raz pierwszy znalazł on praktyczne zastosowanie, gdy w 1818 r. silnik zbudowany przez Stirlinga został wykorzystany do pompowania wody w kamieniołomie.

Wczesny rozwój silnika stirlinga

silnik stirlingaJames Stirling przedstawił swój silnik Institution of Civil Engineers w 1845 r. Głównym przedmiotem pierwotnego patentu Stirlinga był wymiennik ciepła, który nazwał „ekonomizerem” ze względu na zwiększenie oszczędności paliwa w różnych zastosowaniach. W patencie opisano również szczegółowo zastosowanie jednej z form ekonomizera w jego unikalnym projekcie silnika powietrznego o obiegu zamkniętym, w którym to zastosowaniu jest on obecnie powszechnie znany jako „regenerator”. Późniejsze prace rozwojowe prowadzone przez Roberta Stirlinga i jego brata Jamesa, inżyniera, zaowocowały patentami na różne ulepszone konfiguracje oryginalnego silnika, w tym na układ ciśnieniowy, który wystarczająco zwiększył moc wyjściową, aby napędzać wszystkie maszyny w odlewni żelaza w Dundee. Po zastąpieniu silnika z odlewni w Dundee nie ma żadnych informacji o dalszym zaangażowaniu braci Stirling w rozwój silników lotniczych, a silnik stirlinga nigdy już nie konkurował z parą jako źródłem napędu na skalę przemysłową. (Kotły parowe stawały się coraz bezpieczniejsze, np. kocioł parowy Hartford, a silniki parowe coraz bardziej wydajne, przez co stanowiły mniejszy cel dla konkurencyjnych napędów).

Jednak od około 1860 roku zaczęto masowo produkować mniejsze silniki typu Stirlinga/gorącego powietrza do zastosowań, w których potrzebne były niezawodne źródła małej lub średniej mocy, takie jak pompowanie powietrza do organów kościelnych lub podnoszenie wody.

Scroll to Top