Prowadzenie własnej firmy to marzenie wielu osób. Nic dziwnego, każdy chciałby być własnym szefem, decydować o wszystkim i zarabiać duże pieniądze. Jaką jednak wybrać branżę i od czego zacząć? Te i podobne pytania towarzyszą wszystkim przyszłym biznesmenom i dlatego warto zrobić dobry biznesplan.
Jak założyć firmę cateringową?
Pomysłów na własny biznes jest pewnie wiele. Jednak, chciałbym zaproponować coś z branży kulinarnej. Polacy coraz więcej przeznaczają pieniędzy na zakup gotowych posiłków, zamiast przygotowywać je własnoręcznie. Równolegle mamy do czynienia z modą na zdrowe odżywianie. Nie brakuje więc klientów. Co więc powinniśmy wiedzieć, aby rozpocząć działalność jako firma cateringowa? Przede wszystkim dobry biznesplan. Warto sprawdzić zapotrzebowanie na rynku, oferowane produkty, ceny i konkurencję. Być może warto zastanowić się, nad zdrową kuchnią dla mężczyzn, szkół, korporacji, lub tylko dla kobiet w ciąży. Możliwości jest wiele i warto znaleźć odpowiednią niszę, która zapewni nam stałych odbiorców. Gdy znajdziemy stałych klientów, warto przekalkulować ile będziemy potrzebować pieniędzy, na uruchomienie biznesu, gdzie będziemy się zaopatrywać i jak szybko inwestycja może nam się zwrócić. Inne pytania które warto sobie zadać, to menu i sposób w jaki chcemy dystrybuować nasze dania. Na początek, swoją przygodę z cateringiem można rozpocząć w domowych warunkach, odejdą nam wtedy spore koszty związane z wynajmem lokalu. Dotyczy to jednak tylko cateringu, opartego na suchym prowiancie (kanapki, przekąski, sałatki itd.) Wraz z powiększającą się ilością zadowolonych klientów, warto poszerzyć ofertę o zestawy obiadowe, lub nawet ekskluzywne menu restauracyjne. Wtedy przyjdzie czas na poszukiwanie odpowiedniej kuchni, pomieszczeń do produkcji i przechowywania produktów. Można wtedy rozejrzeć się po okolicy, w poszukiwaniu lokali lub pomieszczeń (np. zamknięte bary, restauracje) Ważnym narzędziem, którego nie można pominąć, jest odpowiedni samochód.
Na początek wystarczy czysta osobówka, jednak w miarę rozwoju, będziemy potrzebowali większego samochodu dostawczego. Na koniec element marketingowy, jakim jest dobra strona internetowa. Musi być wyjątkowo estetyczna, a zarazem funkcjonalna, dlatego warto zlecić jej przygotowanie – fachowcom.